It's turkey-burger time!

wtorek, sierpnia 20, 2013

Jedzenie takich burgerów to sama przyjemność: przed chwilą upieczona bułka, świeże warzywa prosto z ogródka, mięso z indyka z zaprzyjaźnionego gospodarstwa. Jeżeli Was nie przekonałem, to koniecznie musicie ich spróbować, a obiecuję Wam, że żaden fast food nie zafunduje Wam takiej uczty!
Poniekąd inspirację znalazłem (jak zwykle) u Feed Me Better. Poniekąd, ponieważ nie wypróbowałem jeszcze jej pełnoziarnistych bułek do hamburgerów, których używa w swojej hamburgerowej propozycji, i które z pewnością są przepyszne. W zamian użyłem tradycyjnych kajzerek, które oczywiście sam upiekłem, i na które przepis pojawi na blogu, jak tylko uda mi się sfotografować bułeczki przed zjedzeniem.

HAMBURGERY Z INDYKA
4 bułki
500g mielonego mięsa z piersi indyka
1 jajko
1 cebula
3 ząbki czosnku
sól morska
pieprz (świeżo mielony)
Dodatki
4 liście sałaty
1 mała czerwona cebula
2 ogórki kiszone
1 pomidor
4 plastreki sera żółtego
kiełki rzodkiewki
2-3 łyżeczki musztardy
2-3 łyżeczki keczupu

Jak zrobić?
Mięso
1. W misce mieszamy mięso z posiekaną drobno cebulką, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i przyprawami
2. Dodajemy jajko i wyrabiamy ręką
3. Odstawiamy na 10-15 minut, po tym czasie formujemy w dłoniach okrągłe kotlety
4. Grillujemy na patelni (z obu stron)

Hamburgery
5. Bułki uzupełniamy naszymi dodatkami w myśl zasady: kto-co-lubi


2 komentarze:

Hej! Jesteś tu? No, powiedz coś..... :)